Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Cikk megosztása
X
Megfelelő folyadékbevitel terhesség alatt

Megfelelő folyadékbevitel a várandósság alatt

 

Nem is gondolná az ember, mennyire fontos, hogy egy kismama megfelelő folyadékmennyiséget vigyen be a szervezetébe, így érdemes figyelemmel kísérni a vízháztartás változásait. 
 

2018/04/26 14:50

A szervezet megfelelő működéséhez elengedhetetlen a kellő mennyiségű folyadék bevitele. Hiszen a szervezet egyensúlyának egyik fontos pillére a folyadék felvétele és annak leadása. Ha ez felborul, a szellemi – és fizikai teljesítőképesség is csökken. Egy kismama esetében, kifejezetten a harmadik trimeszterben fokozott a vízvisszatartás, ezért kiemelten fontos odafigyelni az folyadékivásra. 
 

Miért fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel egy kismama számára?

A magzat és a kismama egészsége szempontjából elengedhetetlen, hogy kellő mennyiségű folyadék jusson a leendő édesanya szervezetébe. Mivel a fejlődő magzat testének a nagy részét az első időszakban víz alkotja, különösen fontos a kiszáradás elkerülése a várandósság alatt. Az első trimeszterben jelentkező reggeli rosszullétek esetén fokozott odafigyelés szükséges, ugyanis fontos az elvesztett folyadék visszapótlása. Emellett a székrekedés és az aranyér kialakulása is elkerülhető a vízháztartás egyensúlyban tartásával. Mindez hozzájárul a húgyutak egészséges működéséhez és támogatja az anyagcserét is. A vizesedést is segít elkerülni, ugyanis a vese állandó mozgásban tartásával a szervezet folyamatosan üríti a vizet. Az utolsó hetekben a kiszáradás koraszüléshez is vezethet, így bár ekkor jellemzően gyakran jelentkezik a vizelési inger, ennek ellenére fontos a szükséges folyadék elfogyasztása.

 

Mennyi folyadékot kell bevinni a szervezetbe?

A vízháztartást több tényező is befolyásolja. Az ételekkel bevitt só mennyisége, valamint a jelentős mennyiségű vizet tartalmazó táplálékok, mint például a gyümölcsök, zöldségek, savanyított tejtermékek és a főzelékek mind befolyásolják a folyadékháztartás aktuális összetételét. A napi folyadékbevitel egy egészséges nő számára minimum két liter. Ez egy kismama esetében 2-3 dl-rel nő meg a terhesség alatt.

 

Mivel érdemes pótolni a elvesztett folyadékot?

A legjobb, ha a leendő anyuka a szomját ivóvízzel vagy ásványvízzel oltja, de megfelelőek a hozzáadott cukrot és tartósítószert nem tartalmazó zöldség – és gyümölcslevek, valamint a gyümölcsteák is. Gyógyteák közül csak azokat fogyassza, amelyeket orvosa javasol, illetve amelyeknek a címkéjén fel van tüntetve, hogy várandósság alatt is fogyaszthatók. Szintén jó folyadékforrások a tejes italok és az ivójoghurtok is. Egyes ételek is jelentős mennyiségű folyadékot tartalmaznak, pl. levesek, mártások, főzelékek, stb.

A fekete tea és kávé a koffeintartalmuk miatt inkább elkerülendőek, mivel a koffein azon kívül hogy erős stimuláns, vízhajtó hatású is: fokozza a víz kiürülését a vesén keresztül.

Tovább

Legyél Te is a Nestlé Baba közösségének tagja!

Szülőnek lenni, egy élethosszig tartó utazás! Segítünk megtenni az első lépéseket, felkészülni és minél gondtalanabbá varázsolni ezt számodra!

  • Többet megtudhatsz a baba táplálkozásáról
  • Használhatod interaktív eszközeink
  • Kérdéseidre akár több választ is kaphatsz
  • Időben értesülszhetsz különleges ajánlatainkról

Kezdd el!

Kapcsolódó tartalom