Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Cikk megosztása
X
Megfelelő folyadékbevitel terhesség alatt

Megfelelő folyadékbevitel a várandósság alatt

Nem is gondolná az ember, mennyire fontos, hogy egy kismama megfelelő folyadékmennyiséget vigyen be a szervezetébe, így érdemes figyelemmel kísérni a vízháztartás változásait. 
 

2018/04/26 14:50

A szervezet megfelelő működéséhez elengedhetetlen a kellő mennyiségű folyadék bevitele. Hiszen a szervezet egyensúlyának egyik fontos pillére a folyadék felvétele és annak leadása. Ha ez felborul, a szellemi – és fizikai teljesítőképesség is csökken. Egy kismama esetében, kifejezetten a harmadik trimeszterben fokozott a vízvisszatartás, ezért kiemelten fontos odafigyelni az folyadékivásra. 
 

Miért fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel egy kismama számára?

A magzat és a kismama egészsége szempontjából elengedhetetlen, hogy kellő mennyiségű folyadék jusson a leendő édesanya szervezetébe. Mivel a fejlődő magzat testének a nagy részét az első időszakban víz alkotja, különösen fontos a kiszáradás elkerülése a várandósság alatt. Az első trimeszterben jelentkező reggeli rosszullétek esetén fokozott odafigyelés szükséges, ugyanis fontos az elvesztett folyadék visszapótlása. Emellett a székrekedés és az aranyér kialakulása is elkerülhető a vízháztartás egyensúlyban tartásával. Mindez hozzájárul a húgyutak egészséges működéséhez és támogatja az anyagcserét is. A vizesedést is segít elkerülni, ugyanis a vese állandó mozgásban tartásával a szervezet folyamatosan üríti a vizet. Az utolsó hetekben a kiszáradás koraszüléshez is vezethet, így bár ekkor jellemzően gyakran jelentkezik a vizelési inger, ennek ellenére fontos a szükséges folyadék elfogyasztása.

 

Mennyi folyadékot kell bevinni a szervezetbe?

A vízháztartást több tényező is befolyásolja. Az ételekkel bevitt só mennyisége, valamint a jelentős mennyiségű vizet tartalmazó táplálékok, mint például a gyümölcsök, zöldségek, savanyított tejtermékek és a főzelékek mind befolyásolják a folyadékháztartás aktuális összetételét. A napi folyadékbevitel egy egészséges nő számára minimum két liter. Ez egy kismama esetében 2-3 dl-rel nő meg a terhesség alatt.

 

Mivel érdemes pótolni a elvesztett folyadékot?

A legjobb, ha a leendő anyuka a szomját ivóvízzel vagy ásványvízzel oltja, de megfelelőek a hozzáadott cukrot és tartósítószert nem tartalmazó zöldség – és gyümölcslevek, valamint a gyümölcsteák is. Gyógyteák közül csak azokat fogyassza, amelyeket orvosa javasol, illetve amelyeknek a címkéjén fel van tüntetve, hogy várandósság alatt is fogyaszthatók. Szintén jó folyadékforrások a tejes italok és az ivójoghurtok is. Egyes ételek is jelentős mennyiségű folyadékot tartalmaznak, pl. levesek, mártások, főzelékek, stb.

A fekete tea és kávé a koffeintartalmuk miatt inkább elkerülendőek, mivel a koffein azon kívül hogy erős stimuláns, vízhajtó hatású is: fokozza a víz kiürülését a vesén keresztül.

Tovább

Legyél Te is a Nestlé Baba közösségének tagja!

Szülőnek lenni egy élethosszig tartó utazás. Segítünk felkészülni, megtenni az első lépéseket és minél gondtalanabbá varázsolni ezt számodra.

  • babataplalasTudj meg többet a kicsik táplálásáról
  • nestlebaba-kalkulatorInteraktív eszközökkel várunk
  • nestle-fogyasztoi-szolgalatVálaszt kaphatsz kérdéseidre
  • Személyre szabott tanácsainkkal segítjük a szülővé válás folyamatát
Kapcsolódó tartalom
Az anyukák értékelése4.93/5

Nagyon fontos a folyadék fogyasztás

Számomra hasznos volt a cikk. Terhességem előtt alig ittam de mikor kiderült hogy babát várok napi 1,5 liter a minimum de még ez is kevés.... Igyekszem többet inni mert a babának szüksége van rá!

Folyadékbevitel fontossága

Hasznos cikk volt számomra is. Sajnos világ életemben keveset ittam, de mikor megtudtam, hogy várandós vagyok, igyekeztem jobban odafigyelni. Egy 1,5 l-es palack volt mindig a kezem ügyében, így próbáltam magam motiválni, hogy legalább azt a mennyiséget leerőltessem a nap folyamán. A korábbi fél literhez képest haladás volt, és nagy öröm, ha ezt sikerült jócskán túl is szárnyalni. :)

Fontos

Én csak pár dl folyadékot tudok meginni egy nap. Egyszerűen nem megy le több. Várandósan sok levest ettem, de sajnos sokszor, akkor sem tudtam inni.

Folyadék

Most legalább tudom mennyi az annyi. Köszönöm.

Folyadék!!!!

Inni inni és inni! Mindig csak ezt hallom. Igazuk van. Számomra ez egy nehéz dolog volt, de sikerül teljesítenem a sok folyadék bevitelt. Nem kevés erőfeszítéssel... Mindent a pocaklakó ért ❤️

Még mindig nem találod
amit keresel?

Próbáld ki új keresőnket. Mindig nyújtunk valami újat Neked.