Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Cikk megosztása
X
Miért fontos a magnézium fogyasztása terhesség alatt.

Miért fontos a magnézium fogyasztása terhesség alatt?

 

Egy kismama egészséges életmódjához hozzá tartozik a hiányállapotok elkerülése, melynek fontos része a megfelelő magnéziumszint fenntartása is. 
 

2018/03/30 12:24

A várandósság alatt a leendő édesanya egyik legfontosabb feladata, hogy ideális állapotot tartson fenn önmaga és a méhében fejlődő magzat számára is. Ehhez hozzátartozik a megfelelő mennyiségű ásványi anyag és vitamin bevitele is a szervezetbe. A magnéziumpótlás a kismama szempontjából is fontos, de jelentős szerepe van a magzat fejlődésében, valamint adott esetben a születés időpontját is befolyásolhatja. 
 

Miért fontos a magnézium a szervezet számára?

A magnézium bevitele nem csak a várandósság alatt fontos, hiszen számos jótékony hatása van. Szerepe van a csontok és a fogak felépítésében, segít megakadályozni a vesekő kialakulását, gátolja az érelmeszesedést, de az izmok működésében és a görcsök megakadályozásában is jelentős szerepe van. Emellett szabályozza az ingerlékenységet és segíti a sejtszabályozást is. A terhesség alatt pedig tovább nő a magnézium jelentősége a szervezetben, hiszen hatással lehet a kismama vérnyomására, a magzat fejlődésére és növekedésére, valamint befolyásolhatja a születés várható időpontját is. „Megfelelő mennyiségű magnéziumbevitellel megakadályozhatók a görcsök, a lábgörcsök, a haskeményedés, de csökkenthető az idő előtti méhösszehúzódások és a nyitott méhszáj előfordulásának kockázata is. Kifejezetten fontos a magnézium bevitele azon kismamák számára, akik korábban már átestek vetélésen vagy ikreket várnak.” – mondja Dr. Vörös Anna, szülész-nőgyógyász.
Természetesen oda kell figyelni a megfelelő mennyiségre is. Túl sok magnézium bevitele esetén hasmenés jelentkezhet a kismamánál, ám a felesleg a veséken keresztül távozik a szervezetből, így általában nem okoz nagyobb problémát. 


Mennyi magnéziumra van szüksége egy kismamának?

Egy felnőtt ember napi magnéziumszükséglete körülbelül 300 mg. Ám ez a terhesség ideje alatt magasabb, az utolsó hetekben akár 50%-kal is megemelkedhet a napi megfelelő bevitel, amely lehet akár 10mg/tskg is, így érdemes rendszeresen konzultálni erről a várandósságot gondozó kezelőorvossal.


Melyek a fő magnéziumforrások?

Ebbe a csoportba tartoznak a teljes kiőrlésű lisztből készült termékek, az olajos magvak, a friss zöldségek és gyümölcsök, valamint néhány rákféle is. Előfordulhat azonban, hogy a kismama nem tud elég mennyiségű magnéziumot bevinni a szervezetébe csupán étkezéssel. Ilyenkor válik fontossá a pótlás, amelyhez számos különböző termék érhető el a piacon a komplex magzatvédő vitamintól kezdve a különböző készítményekig. A választás előtt mindenképpen érdemes a kezelőorvossal konzultálni a kismamának, hiszen így biztosan olyan terméket választ majd, mely rá és a magzatra is jótékony hatással van. 
 

Tovább

Legyél Te is a Nestlé Baba közösségének tagja!

Szülőnek lenni, egy élethosszig tartó utazás! Segítünk megtenni az első lépéseket, felkészülni és minél gondtalanabbá varázsolni ezt számodra!

  • Többet megtudhatsz a baba táplálkozásáról
  • Használhatod interaktív eszközeink
  • Kérdéseidre akár több választ is kaphatsz
  • Időben értesülszhetsz különleges ajánlatainkról

Kezdd el!

Kapcsolódó tartalom