Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Cikk megosztása
X
Miért fontos a magnézium fogyasztása terhesség alatt.

Miért fontos a magnézium fogyasztása terhesség alatt?

Egy kismama egészséges életmódjához hozzá tartozik a hiányállapotok elkerülése, melynek fontos része a megfelelő magnéziumszint fenntartása is. 
 

2021/03/30 12:24

A várandósság alatt a leendő édesanya egyik legfontosabb feladata, hogy ideális állapotot tartson fenn önmaga és a méhében fejlődő magzat számára is. Ehhez hozzátartozik a megfelelő mennyiségű ásványi anyag és vitamin bevitele is a szervezetbe. A magnéziumpótlás a kismama szempontjából is fontos, de jelentős szerepe van a magzat fejlődésében, valamint adott esetben a születés időpontját is befolyásolhatja. 
 

Magnézium terhesség alatt - miért fontos és mennyire van szükség?

 

A magnézium bevitele nem csak a várandósság alatt fontos, hiszen számos jótékony hatása van. Szerepe van a csontok és a fogak felépítésében, segít megakadályozni a vesekő kialakulását, gátolja az érelmeszesedést, de az izmok működésében és a görcsök megakadályozásában is jelentős szerepe van. Emellett szabályozza az ingerlékenységet és segíti a sejtszabályozást is. A terhesség alatt pedig tovább nő a magnézium jelentősége a szervezetben, hiszen hatással lehet a kismama vérnyomására, a magzat fejlődésére és növekedésére, valamint befolyásolhatja a születés várható időpontját is. „Megfelelő mennyiségű magnéziumbevitellel megakadályozhatók a görcsök, a lábgörcsök, a haskeményedés, de csökkenthető az idő előtti méhösszehúzódások és a nyitott méhszáj előfordulásának kockázata is. Kifejezetten fontos a magnézium bevitele azon kismamák számára, akik korábban már átestek vetélésen vagy ikreket várnak.” – mondja Dr. Vörös Anna, szülész-nőgyógyász.
Természetesen oda kell figyelni a megfelelő mennyiségre is. Túl sok magnézium bevitele esetén hasmenés jelentkezhet a kismamánál, ám a felesleg a veséken keresztül távozik a szervezetből, így általában nem okoz nagyobb problémát. 


Mennyi magnéziumra van szüksége egy kismamának?

Egy felnőtt ember napi magnéziumszükséglete körülbelül 300 mg. Ám ez a terhesség ideje alatt magasabb, az utolsó hetekben akár 50%-kal is megemelkedhet a napi megfelelő bevitel, amely lehet akár 10mg/tskg is, így érdemes rendszeresen konzultálni erről a várandósságot gondozó kezelőorvossal.


Melyek a fő magnéziumforrások?

Ebbe a csoportba tartoznak a teljes kiőrlésű lisztből készült termékek, az olajos magvak, a friss zöldségek és gyümölcsök, valamint néhány rákféle is. Előfordulhat azonban, hogy a kismama nem tud elég mennyiségű magnéziumot bevinni a szervezetébe csupán étkezéssel. Ilyenkor válik fontossá a pótlás, amelyhez számos különböző termék érhető el a piacon a komplex magzatvédő vitamintól kezdve a különböző készítményekig. A választás előtt mindenképpen érdemes a kezelőorvossal konzultálni a kismamának, hiszen így biztosan olyan terméket választ majd, mely rá és a magzatra is jótékony hatással van. 
 

Tovább

Kapcsolódó tartalom

Legyél Te is a Nestlé Baba közösségének tagja!

Szülőnek lenni egy élethosszig tartó utazás. Segítünk felkészülni, megtenni az első lépéseket és minél gondtalanabbá varázsolni ezt számodra.

  • babataplalasTudj meg többet a kicsik táplálásáról
  • nestlebaba-kalkulatorLetölthető anyagokkal várunk
  • nestle-fogyasztoi-szolgalatVálaszt kaphatsz kérdéseidre
  • Iratkozz fel személyre szabott elektronikus hírleveleinkre
Az anyukák értékelése0/5
Keresés

Nem találod, amit keresel?
what you are looking for?

Try our new smart question engine. We'll always have something for you.

Úgy tűnik, már regisztrált felhasználó vagy

Jelentkezz be, hogy élvezhesd a Nestlé Baba Közösség tagjainak szóló előnyöket! Kattints ide a bejelentkezéshez!